MŠ
Čápor je materská škola s právnou
subjektivitou a jej zriaďovateľom je obec Cabaj - Čápor.
Poskytuje celodennú a poldennú výchovnú starostlivosť deťom vo veku od 3 do 6 rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou.
Materská škola je dvojtriedna, s kapacitou 38 detí.
Poskytuje celodennú a poldennú výchovnú starostlivosť deťom vo veku od 3 do 6 rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou.
Materská škola je dvojtriedna, s kapacitou 38 detí.
Riaditeľka: Mgr. Ivana Malíková mail: ivana.mscapor@gmail.com
Učiteľky: PaedDr. Katarína Garaiová katarina.mscapor@gmail.com
Mgr. Ingrid Rauschová ingrid.mscapor@gmail.com
Bc. Petra Jurecsková
Školníčka: Ingrid Kováčová skolnicka.mscapor@gmail.com
Triedu ,,Včielky“ navštevuje 19 detí vo veku 4 - 6 rokov.
Vo výchove a vzdelávaní pracujeme podľa učebných osnov
rozpracovaných vo vlastnom Školskom vzdelávacom
programe s názvom:
,,S Meduškou za poznaním“
Ten vymedzuje všeobecné ciele a kľúčové kompetencie s dôrazom na vyvážený rozvoj osobnosti detí a obsah predprimárneho vzdelávania. Jeho ciele výchovy a vzdelávania vychádzajú zo všeobecných cieľov Štátneho vzdelávacieho programu
,,S Meduškou za poznaním“
Ten vymedzuje všeobecné ciele a kľúčové kompetencie s dôrazom na vyvážený rozvoj osobnosti detí a obsah predprimárneho vzdelávania. Jeho ciele výchovy a vzdelávania vychádzajú zo všeobecných cieľov Štátneho vzdelávacieho programu
pre predprimárne vzdelávanie.
Vlastným cieľom programu je rozvíjať u detí environmentálne cítenie a zmysel pre ochranu životného prostredia.
Vlastným cieľom programu je rozvíjať u detí environmentálne cítenie a zmysel pre ochranu životného prostredia.
Ďalšími cieľmi projektu sú:
- prebúdzať environmentálne
cítenie, byt citlivý na aktuálny stav prírody,
- zvyšovať povedomie
o možnostiach ochrany a zveľaďovania prostredia,
v ktorom žijeme,
- informovať o problémoch
v životnom prostredí, o vzájomnom
vplyve ľudí na životné
prostredie,
zamýšľať sa nad riešeniami týchto problémov,
- prostredníctvom zážitkového učenia komplexne poznať javy a deje v životnom prostredí,
zamýšľať sa nad riešeniami týchto problémov,
- prostredníctvom zážitkového učenia komplexne poznať javy a deje v životnom prostredí,
- získavať skúsenosti
a prežívať pozitívne pocity
úspechu z činností, ktoré
vedú k zlepšeniu
stavu životného
prostredia .